zaterdag 23 augustus 2014

Dag 8 Gepland Amish Country maar Hersheypark geworden.

Voor vandaag word er geen mooi weer voorspeld. 21 Graden met regen. Volgens de oorspronkelijke planning zouden we in de ochtend naar Gettysburg gaan waar de grootste battle is geweest van de burgeroorlog. In 2003 zijn we hier al geweest maar toen zijn we er weg geregend. Vanmiddag zouden we dan naar Lancaster gaan voor wat Amish Country. Het komt er op neer dat de Amish mensen nog veel op de oude manier doen en je kan er een kijkje nemen hoe ze leven enzo. Maar we hebben Gettysburg toch geschrapt want het werd zo wel een beetje te vol. Maar nu beginnen we ook nog eens te twijfelen of we wel naar Lancaster moeten gaan met dit slechte weer;( Het heeft natuurlijk geen nut om in de stromende regen door zo'n dorp heen te banjeren. Nou j eerst maar eens ontbijten. Er is niet echt veel in de buurt en een Red Robin die we tegen komen is nog gesloten. We zien in de Tomtom wel een Friendly's en volgens mij is dat een soort Denny's. En ja het is een soort Denny's;) We bestellen lekker wat eten zoals eieren en yoghurt. Tijdens het eten overleggen we wat wat te doen vandaag. Had eigenlijk geen schaduw plan B opgesteld. Er zit hier in de buurt wel een vlindertuin. Als we boven op een heuvel staan(met mooi zicht op Hersheypark)blijkt er toch wel veel buiten te zijn en we vinden de entree van ruim 10 Dollar dan toch wel te veel. En het begint steeds harder te regenen. Het chocolademuseum is een optie maar daar hebben we niet zo'n zin in. We rijden dan maar naar de chocoladefabriek want dat is binnen en daar zijn we gisteren niet aan toe gekomen. We mogen gratis parkeren wat wel uitzonderlijk is. En wat een drukte zeg. We sluiten aan in de rij voor de gratis tour. Op zich best een leuke tour en we kopen ook de onride foto. Je kan hier een aantal dingen doen tegen betaling. We willen chocolade maken maar helass is het voor de komende paar uur volgeboekt. Ok wat gaan we dan doen? Het weer klaart wel wat op. Hersheypark zelf staat eigenlijk voor morgen op de planning maar een 2 dagen kaartje is best voordelig dus dan gaan we vandaag ook het park in. We doen aan het begin wat kinder dingen en eten daarna een voordelige familiemeal op met friet en kip. Martijn en ik gaan dan in Comet de houten achtbaan die erg leuk is. Ook gaan we in Skyrush die nog niet zo oud is. Martijn en ik gaan op de buitenste 2 plekken zitten zodat je niet op de rails zit maar ernaast. Een soort wingcoaster idee. De lifthill is erg snel en de achtbaan gaat erg hard en heeft een leuke lay out. Aleen lijd ik wel pijn onderweg. Mijn beugel zat volgens mij niet heel strak waardoor ik elke keer omhoog kwam uit mijn stoeltje en met mijn bovenbenen hard tegen de beugel kwam, dat deed au. Ik ga dan nog een keer met Savannah en Femmy in Comet en daarna gaan zij beide nog een keer. We hebben tijd zat want we zijn hier nu 2 dagen en het is niet druk. Het regent af en toe nog. Sooperdooperlooper is aan de beurt. Een niet bijzondere loopingcoaster. Heel goed geschikt voor Savannah's eerste over de kop achtbaan. ze twijfelt heel erg maar ze gaat er toch in en ze vond hem leuk!! Helemaal door het dolle heen. Timber wil ook ''onderstekop'' maar hij is te klein. Martijn en ik gaan dan in Great Bear de B&M inverted. Hij is erg goed hoewel ie niet kan tippen aan bv. Montu en Alpengeist. Femmy gaat met de kinderen in 2 auto ritjes en de uitkijktoren(waar ik voor foto's ook wel in had gewild). Timber en ik gaan vervolgens in de boomstammetjes at ie heel leuk vind. Natuurlijk word Martijn daarna overgehaald voor ook een ritje. wat we ook doen is een betaalspelletje. Je moet ballen in gaten gooien en als ze in een bepaald gat komen heb je prijs. Hier heb je geen skills voor nodig want het is puur geluk. Natuurlijk winnen we wat knuffels. Een familie mijnachtbaantje(trailblazer) is dan aan de beurt net zoals de mini freefall. We besluiten om het park te verlaten maar niet voordat we Storm runner hebben gedaan. Wat een goede achtbaan zeg. Je word afgevuurd en gaat dan steil omhoog om dan ook weer steil omlaag te gaan! We staan nu voor de Boomerang(Sidewinder) dus daar ga ik in. Femmy en Martijn willen niet. Timber mag niet en Savannah durft niet;) In deze achtbaan ga je 3 keer over de kop en dan achteruit nog eens 3 keer. Inmiddels dus al 7 van de 13 achtbanen gedaan. Morgen dus de overige 6. Als een andere topper Fahrenheit het tenminste doet want die lag vandaag plat(misschien door de regen). In Harrisburg zit een Outback Steakhouse waar we na 20 minuten arriveren. We nemen weer heerlijke Ahi Tuna vooraf. Verder neem ik de kreeft quessedillas en die smaken echt goed. Nog beter dan de biefstukken hier! Aangezien de toetjes bij Outback niet zo bijzonder zijn rijden we nog even nar de Dairy Queen. We nemen een chocolade dipped cone medium maar we merken al snel dat een kleine ook had volstaan. Tot morgen! Gereden kilometers vandaag:40 km, totaal 660 km. Het weer vandaag: 21 graden en regen en af en toe droog. Achtbanen vandaag:7, totaal:314

2 opmerkingen:

  1. Ben benieuwd of jullie toch nognaar Lancaster gaan. Heb wel gehoord dat het heel toeristisch kan zijn bij de Amish.
    Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo even lekker bijgelezen. Nu we er zelf zijn geweest vind ik het wel stoer dat je in NY omstreken hebt gereden. Verder vind ik het zo grappig je verslagen over achtbanen. Heel bijzonder en leuk dat de kinderen het ook zo leuk gaan vinden. Herkenbaar

    BeantwoordenVerwijderen