woensdag 27 augustus 2014

Dag 10 Hershey--->Knoebels---->Bath

Allereerst een onridefoto van Savannahs eerste looping. Redelijk op tijd eruit want we hebben vandaag weer een reisdag. We laten het appartementje opgeruimd achter( zo ver als het kan). Jammer dat je aan deze kant niet kan parkeren dus dat word sjouwen naar de andere kant. We hebben vandaag een flinke rit van 4 uur voor de boeg richting het noorden maar we hebben onderweg een tussenstop bij Knoebels Amusement Park. Of zeg maar gerust 2 tussenstops want we moeten ook nog ontbijten. Na een mooie heuvelachtige rit waar we soms de auto's vanwege de steilheid zo de grond in zien zakken rijden we na 20 minuten het parkeerterrein op van een of andere plaatselijk tentje omdat de grote ketens ontbreken. Redelijk veilig hier aangezien er een kleine 10 politie motoren voor de deur staan. Die moeten natuurlijk ook eten en aangezien er geen Dunkin' Donuts te bekennen is..... Het ontbijtje is heel goed en niet te duur. Als we buiten zijn loopt Femmy rood aan. Ze is haar ring kwijt die ze van mij heeft gekregen voor haar verjaardag afgelopen 5 Juli! Ze weet dat ze hem af heeft gedaan alleen ze weet niet meer waar. De koffers worden afgezocht jaar helaas geen ring. Dan moeten we terug naar het hotel wat een hoop vertraging gaat geven. Maar als ik dan Femmy's telefoonhoesje in een drinkhouder zie liggen vind ik hem daar in, pfff wat een opluchting! Na iets meer dan een uur en na een mooie rit door de heuvels en bergen komen we in the middle of knowhere uit bij Knoebels. Een beetje een ouderwets park wat wel erg grappig is. Gratis parkeren en gratis entree en je kan betalen met bonnetjes die je moet kopen of met een armbandje. Een flinke drukte op de parkeerplaats. Er is veel te doen voor kinderen maar aangezien we nog 2,5 uur moeten rijden kunnen we hier niet uren blijven. Wij kopen daarom 2 bonnenboekjes van 20 Dollar en Martijn koopt er 1. We doen meteen maar even de kinderachtbaan, dan hebben we die ook gehad. Pfff onze ruggen! Een apart park met aparte attracties. 1 Van die aparte attracties is een houten bobsleebaan. De enigste ter wereld op dit moment. Vroeger waren er veel meer. Ze hebben 7 jaar erover gedaan om deze baan af te maken. Omdat er steeds storing was en dergelijke. In 2006 begonnen met bouwen en in 2013 pas open. Het is Savannah's 100 ste!! Knap voor een 6 jarige;) Ik deed er 33 jaar over om die mijlpaal te halen haha. De capaciteit is helaas niet groot en een 3 kwartier wachtrij is ons deel. Maar de rit zelf is echt goed, net een echte bobslee. We hadden nog wel een rondje gewild. > Femmy is met Timber in een paar andere attracties geweest. We lopen een rondje door het park en komen uit bij Diamond Mine. Een gecombineerde spookhuis/achtbaan. Martijn wil graag schieten net als op de kermis. Ik moet zeggen dat het niet slecht ging. Timber staat te popelen om naar het spookhuis te gaan. The Haunted Mansion is een zeer groot en lang spookhuis met op zijn Amerikaans een aantal schrikmomenten! Vooral op het einde waar het lijkt dat er een vrachtwagen met koplampen inclusief toeter op je af komt. Dit is een topper. Martijn en ik gaan dan in de laatste 2 houten achtbanen zodat we ze alle 5 gehad hebben. Helaas zijn we te vroeg voor nummer 6 want die word pas in 2015 geopend. Phoenix en Twister zijn beide leuk. Hoewel Twister meer spektakel bied is Phoenix soepeler. De andere gaan tegelijkertijd naar het kinderdeel waar onder andere het reuzenrad gedaan word. Het word tijd om verder te gaan want de snelweg roept. 2,5 Uur later komen we aan in Bath. We eten eerst even bij Perkin's wat goed smaakt en rijden daarna naar het hotel. Gewoon een tussen hotel tussen Hershey en de Niagara Falls in. Want die afstand was te groot voor 1 dag. Een Days inn dus een redelijk hotel. Savannah en ik willen nog even zwemmen maar het zwembad is al om 22 uur dicht en het is nu 21:40. De moeite niet waard dus en het is ook nog eens ijskoud water. Douchen en slapen is fijn na zo'n dag!! Gereden kilometers vandaag: 300 km, totaal 1020 km. Achtbanen vandaag: 5, totaal: 325 Het weer: 26 graden en volop zon!