donderdag 14 augustus 2014

Dag 5 New York City(Coney Island)

Het ontbijt in dit hotel is inbegrepen dus we doen ons te goed aan zelfgemaakte wafels, scrammbled eggs en toast. Vandaag een belangrijke dag want Martijn komt eindelijk. Maar hij komt pas vanavond. Wat gaan wij dan doen vandaag? We gaan naar Coney Island, bekend van films! Na het ontbijt nemen we de bus naar Manhattan wat zo’n 20 minuten in beslag neemt. Het is daar weer even wennen hoe het metrosysteem werkt maar uiteindelijk hebben we een retour ticket naar Coney Island. We nemen de blauwe lijn naar het zuiden en de bedoeling is dan om over te stappen op Washington Square naar de oranje lijn. Maar ik sta te slapen want we missen de overstap. Maar gelukkig heeft deze trein een omleiding en kunnen we bij het volgende station overstappen. We verlaten Manhattan met een bovengronds gedeelte en we zitten hoog boven de grond en gaan via een brug naar Brooklyn. Naast ons zien we de Brooklyn Bridge net zoals de Freedom tower en het vrijheidsbeeld. We duiken dan weer de dieperik in totdat we weer boven komen. We rijden een heel stuk door oude wijken van New York, wel leuk om te zien. Het is wel een flink metro rit zeg, Een dik half uur zitten we er in. En dat voor maar 11 Dollar(8 Euro). Het is inmiddels warm geworden en we lopen richting strand. Wat een bedrijvigheid hier zeg. Coney Island is een grote kermis met strand en eettentjes en barretjes. Eerst maar even iets eten. De kinderen nemen een pretzel bij Aunt Annie en wij nemen een paar miniburgers bij White Castle. Dat is een fastfood tentje waar ze alleen maar miniburgers verkopen, heel lekker! Tijd voor de kermis dan. Helaas kan je in het weekend geen armband kopen(het is zaterdag nu)dus ik koop een vel met losse tickets. Als eerste ga ik in een liggende achtbaan waarin je zoals je al kan lezen moet liggen. In een soort tosti ijzer als karretje;) Helaas mag Savannah er nog niet in. We gaan wel samen in Steeplechase. Dat is een achtbaan waar je op een paardje moet zitten en je word dan afgeschoten, leuk baantje! Er hangt een typisch ouderwets sfeertje, echt Amerikaans. Savannah, Timber en ik gaan dan in 2 kinderbaantjes en daarna doen we nog wat andere dingen. Het is tijd voor het serieuzere werk. Cyclone de beroemde houten achtbaan wil graag dat ik een bezoekje breng. En wie ben ik om niet aan die behoefte te voldoen? Hij schijnt erg ruw te zijn maar hij is wel een paar jaar geleden geretrackt(nieuwe rails) dus hopelijk valt het mee. De baan heeft een super oud station zonder hekjes ofzo en hij rijd als een zonnetje. Wat een heerlijke achtbaan! Een achtbaan die minder bevalt is de Thunderderbolt. Hij is pas een paar maanden oud maar hij is verschrikkelijk ruw en oncomfortabel. Hij ziet er wel mooi uit. Helaas kunnen we niet alle achtbanen hier doen want de wilde muis is dicht. Tijd voor het strand dan waar we een uurtje of 2 vertoeven. Het water is heerlijk en het is hier goed te doen. Wel gigantisch druk maar oke. Af en toe cirkelt een helicopter rond en loopt er politie over het strand. Waarschijnlijk om illegale verkopers op te sporen. We zien het voor onze neus gebeuren dat er spullen zoals chips verstopt word. Als we zo rood zijn als een kreeft vangen we de terugreis aan. Weer een half uurtje met de metro tot aan het punt waar we moeten overstappen. Dan is het nog maar een klein stukje. We eten wat snels bij de Mac want we willen op tijd in het hotel zijn voor als Martijn aankomt. Terug in het hotel blijkt het allemaal wat langer te duren met Martijn want hij heeft wat vertraging en hij moet natuurlijk met de taxi vanaf JFK komen. Rond 21 uur is ie er dan eindelijk en we vieren eht met fles bier uit de hotelbar. Omdat hij nog niet gegeten heeft gaan we wat afhalen hier tegenover bij de Bonesfish Grill. Martijn besteld een biefstuk en ondans dat wij al gegeten hebben nemen we gezamenlijk een Ahi Tuna omdat die zo lekker is! Martijn stort in en wij gaan zelf ook maar eens slapen;) Gereden kilometers vandaag: 0 Totaal: 320 km Achtbanen vandaag: 6 Totaal: 306 Het weer: 30 graden met alleen maar zon!

1. Apart dat Thunderbolt zo pijnlijk is. Verwacht je niet van een baan die nog zo nieuw is.