vrijdag 29 augustus 2014

Dag 12 Niagara Falls

Eerst maar eens even uitslapen. Nadat we allemaal opgeknapt zijn lopen we naar het centrum voor ontbijt. Gisteren zagen we namelijk een IHOP. We zijn redelijk snel aan de beurt. Maar je kan merken dat we uit Amerika zijn. Peperduur en trage bediening er word van alles vergeten. Als we dan aan de manager vragen waar het eten blijft krijgt de serveerder volgens mij flink op zijn *****. 80 Canadese Dollars moeten we maar liefst afrekenen voor een ontbijtje voor 5 personen( omgerekend 70 Amerikaanse Dollars, omgerekend 50 Euro). We lopen dan weer naar de waterkant om wat dichter bij de Canadese watervallen te komen. Natuurlijk hebben we ook mooi zicht op de Amerikaanse watervallen. We doen verder geen activiteiten bij de watervallen. We wilden eerst met de Mist mee maar we hebben toch niet zo'n zin in een nat pak. De tour achter de watervallen hebben we in 2003 al gedaan. We klimmen een stuk de heuvel op en komen zo binnen in een perperduur winkelcentrum. Shoppen doen we er niet maar drinken wel wat bij Tim Horton's(de Starbucks van Canada maar dan goedkoper). We lopen dan via wat hotelstraten terug naar het hotel. In een goedkoop winkeltje kopen we wat motsjandais(New Yorks voor toeristische rommel). Ik koop een heus Niagara Falls trui voor de winter en voor de kinderen ook wat kleren. Ik kan mijn trui meteen aan want het is best fris vandaag! Voor het avondeten heb ik een tip gevonden op het Amerika forum. Dat is de all you can eat chinees Mandarin. Er zitten er meerdere in deze omgeving. Voor een paar tientjes kan er je eten tot je erbij neer valt. Ze hebben veel sushi en grote krabscharen. Die zijn populair hier want iedereen loopt er mee! Het toetjesbuffet is gigantisch en ze hebben zelfs suikerspin. Je kan zien dat we wat verder van het toerisme af zitten want de prijzen vallen hier mee. Alleen het snoepje dat iedereen met het naar buiten gaan krijgt is niet te pruimen blergh!! De avond is nog jong dus we doen in het centrum een rondje midgetgolf indoor. Had helaas ook willen golfen bij de grote vulkaan maar helaas niet meer aan toe gekomen. Ik kan niet anders zeggen dat het golfen goed ging. Van de 18 holes maar liefst 6 holes in one geslagen en heb volgens mij rond de par gespeeld. Ok het zijn niet de moeilijkste banen maar mijn mede companen stonden toch een aantal keer versteld! Martijn en ik gaan dan nog even de bloemetjes buiten zetten en het word nog redelijk laat. Het plaatselijke gerstenat genaamd Canadian gaat er goed in. Kan ook niet anders in die 3 kwart bier glazen tot de nok toe gevuld! Rond half 2 zijn we terug op de kamer met een onderweg gehaalde Whopper van de Burger King! Gereden km vandaag: 20 km, totaal: 1240 km. Achtbanen vandaag: 0, totaal: 325 Het weer vandaag: Druilerig maar meeste tijd droog en 21 graden.

1 opmerking: