zondag 10 augustus 2014

Dag 2 Amsterdam---->Ijsland---->Boston

Om 8 uur gaat de wekker en het is tijd voor Amerika!! Het is snikheet op de kamer want er is geen airco, de waaier heeft in ieder geval heel de nacht op volle toeren(zonder Chiel Montagne) gedraaid! We zijn dan te vroeg beneden want het busje gaat pas om 10 uur, wachten we toch ff op het muurtje. Het busje is stipt op tijd en we zitten er alleen in. Het afdroppen op het vliegveld gaat goed en we zijn 20 minuten te vroeg bij de balie. Geen probleem want we staan lekker vooraan! Als eerste zijn we dan aan de beurt , helaas mogen dan helaas niet door de douane hier maar we moeten naar de ''Europese'' hal. Daar krijgen we meteen een security check terwijl dat bij die andere hal bij de gate is. We hebben nu alle tijd en gaan bij een foodcourt zitten met een speeltuin. Ik haal dan wat bij de Amerikaanse keten Sbarro. Maar de spaghetty komt volgens mij recht van de supermarkt, wat een bocht zeg! Ik had beter wat van La Place kunnen pakken net als de rest. We gaan dan om en om even shoppen bij de Ako, ik koop het boek van Gijp. Het word inmiddels wel tijd om naar de gate te gaan. Het vliegtuig(Iceland air)is niet heel groot met 1 business class en 1 economy class. De indeling is 3 gangpad 3. Helaas hebben ze zitten slapen in Reykjavik want we krijgen 2 plekken naast het raam dan 2 vreemden ertussen en dan weer 2 plekken bij het raam. Gelukkig kunnen we onderling ruilen en we zitten nu naast elkaar met een gangpad ertussen. We vetrekken op tijd(14 uur)en het entertainment is best goed. Ok het is geen KLM maar goed te doen. Frisdrank is gratis maar voor eten en alcohol moet je betalen. Is ook niet verwonderlijk met de lage prijs van de vlucht tegenover de duurdere maatschappijen. De prijzen vallen trouwens best mee. Veel duurder dan de plaatselijke speeltuin of de professionele jeu de boules baan is het niet. Een blikje kost 1 Euro. Bij Easy Jet hebben we wel eens 3 euro betaald voor een mini blikje. Naast mij zit een jongen van een jaar 13 die alleen reist. Volgens mij een Ijslandse jongen want hij praat Ijslands tegen de stewardessen(die overigens mogen zijn!)Help me even herinneren dat ik dit stukje tekst weg laat als ik deze dag aan Femmy laat lezen;) Maar terug naar die jongen. Dat Ijslands, daar is helemaal geen chocolade van te maken, lijkt wel hottentots! Je zou toch zeggen dat dat handjevol eilandbewoners een taal zou kiezen wat meer mensen spreken?;) Dan zegt die jongen ineens in plat Randstads dat we boven Ijsland vliegen! Hij heeft familie in Ijsland en vliegt af en toe over. Ik krijg mooi wat info over het land bv. dat het land amper strand heeft en als er toch een strand is dat het strand dan zwart is. Na 2 uur en 45 minuten(terwijl er 3 uur en 10 minuten begroot was)landen we op Kevlavik airport. Het vliegveld is iets groter dan Eindhoven Airport. We moeten wel even naar buiten voor de statistieken. We wilden wat langer blijven op Ijsland maar dat was te duur om te veranderen, de volgende keer maar gewoon een stopover plannen. Buiten is fris want het wprd namelijk nooit warmer dan 20 graden op Ijsland. Gelukkig zitten we nu op het heetste punt van het jaar. Snel weer naar binnen en tijd voor wat eten. We halen allemaal piza wat redelijk smaakt. We moeten wel in Ijslandse Kronen betalen en met de pin gaat het makkelijk. Maar ben benieuwd wat ze af gaan schrijven haha. Mijn pizza en drinken zijn in totaal 2300 Kronen. Maar door de crisis is de Ijslandse Kroon sterk gedaald en het kost mij omgerekend 13 Euro ofzo. We stappen dan weer in het vliegtuig voor de laatste 5 uur naar Boston. Weer hebben ze liggen te slapen want nu hebben we 2 keer 2 plekken achter elkaar(aan het raam). Nou ja dan maar opsplitsen. Het entertainment is minder uitgebreid maar er is wel wifi voor maar 7 Euro. De vlucht verloopt goed en ruim voor de aankomsttijd van half 7 landen we. En vanaf dan verloopt alles op rolletjes, heel fijn dus. Bij de douane kunnen we een hokje uitkiezen(kan ook ooit 1,5 uur duren), de koffers staan er al, customs gaat goed, de Alamo bus staat er al en er staan maar een paar mensen voor ons bij Alamo(wat ook ooit 1,5 uur kan duren). We zijn snel aan de beurt en krijgen weer een gratis upgrade naar een luxere versie van onze auto. Als we dit bij boeking hadden gedaan hadden we 250 euro extra moeten betalen. De navigatie heeft de eerste 20 minuten altijd wat moeite dus de eerste kilometers doen we het met de ouderwetse kaart. Het is een wirwar van tunnels in downtown Boston maar dat kennen we nog van 2003 waar er toen bijna een vrachtwagen achterin kluunde haha. Wie verwacht dat dan ook, een uitvoegstrook in een tunnel. Na een klein half uurtje zijn we in Framingham, een slaperig voorstadje van Boston. Het hotel, mwoah we hebben beter gehad. Veel werklui die hier overnachten drommen samen voor de kamers. Wat een herrie zeg. Er staat nog net niet een vat met vuur in het midden zoals in de films. Ik rijd dan even naar de naastgelegen Outback steakhouse voor wat refreshments. Ik neem de spare ribs en Femmy een outback special van 6 oz. Ook bestel ik de kleine Ahi Tuna. Tijdens het wachten ga ik aan de bar zitten en bestel een emmer cola die ik vervolgens niet hoef af te rekenen omdat ik take out besteld heb, hijs fijn!!! De serveerster bied aan om mee naar de auto te lopen met al het eten. Dat sla ik niet af;) Als ik dan de 2 mega emmers cola aanpak zeg ik: That are 2 big ones. Ik hoop dat ze me goed begrepen heeft;) Hop weer een stukje dat ik achterwege moet laten voor Femmy;) In de kamer smikkelen we alles op en het smaakt echt weer goed! Dan is het bedtijd, we zullen morgen wel vroeg wakker zijn. Gereden kilometers vandaag: 30 km Weer: Zonnig en 27 graden

Geen opmerkingen:

Een reactie posten