donderdag 4 september 2014

Dag 18+19 Springfield---->Boston(aquarium)----->Amsterdam----->thuis.

We worden rond een uur of 10 wakker op deze laatste ochtend. We kunnen lekker uitslapen want we hoeven er pas om 12 uur uit en we vliegen pas om half 10 vanavond. We laden alle spullen in en rijden dan een Denny's voor het ontbijt. Aangezien het alweer wat later is(tegen 12 uur) en het de laatste keer Denny's is ga ik gewoon voor de double cheeseburger en de milkshake. De rest neemt wel ontbijt. We vervolgen dan onze weg naar Boston wat een kleine 1,5 uur rijden is. Voor vanmiddag willen we naar het Children's museum in het centrum van Boston maar op internet zien we dat het gratis entree is vandaag en dat kan nog wel eens druk worden. In de buurt zit ook een groot aquarium, laten we dan dan maar doen. Parkeren kunnen we voor de deur in de parkeergarage. De prijs is best hoog maar het is onze laatste activiteit dus geeft niet. Het is wel een mooi aquarium. Een heel groot rond aquarium in het midden waar van alles in zwemt. Dat grote aquarium loopt als een rode draad door het gebouw heen en je loopt er langzaamaan omhoog langs. Onderweg kom je natuurlijk nog meer verblijven tegen van onder andere zeehonden, pinguins, zeepaardjes, electrische vissen etc. Als je dan boven bent kan je op het grote aquarium kijken. Echt mooi hier. We hebben dan nog even voordat we naar het vliegveld moeten. We gaan even relaxed bij het water zitten en lopen daarna een stukje de stad in. Bij de 7/11 kopen we nog wat laatste dingen en gaan dan op een pleintje zitten vlakbij een fonteintje waar kinderen in spelen. Ik bel nog even naar huis en dan moeten we echt terug naar de auto. 36 Dollar moeten we maar liefst afrekenen!. Ok dat is wel het maximum per etmaal maar toch. We rijden dan wat verkeerd maar komen uiteindelijk toch bij Alamo op het vliegveld uit. Alles is ok en op naar de incheckbalie om al onze spullen te droppen. Dat gaat allemaal soepel net als de controle. De terminal is best klein en vol. We hebben alle tijd en eten wat bij de Burger King en de Starbucks. We lopen wat rond en ik koop wat chocola voor mijn ouders. Rond een uur of 9 mogen we inchecken en dat doen dus ook. De vlucht van 5 uur naar Ijsland verloopt goed. We slapen allemaal wat en volgens mij heb ik zeker 4 van de 5 uur geslapen met wat onderbrekingen. Op ijsland aangekomen zouden we eigenlijk 1,5 uur overstap hebben maar dat is geslonken tot een half uur. Op zich tijd genoeg hoewel wat meer tijd fijner was geweest. De laatste 2,5 uur gaan ook goed en we hebben deze terug reis niet 1 keer boos hoeven worden op de kinderen. Ze maakten alleen op het laatst een keer ruzie maar dat kwam omdat we een kwartier in het gangpad moesten wachten. Wat duurt dat altijd lang zeg op Schiphol. We hebben geen paspoortcontrole want dat deden we op Ijsland al. De koffers zijn er snel maar geen kinderwagen. We wachten en wachten maar uiteindelijk geven we de hoop op. We maken melding en uiteindelijk werd ie 3 dagen later thuis bezorgd. We nemen afscheid van Martijn die opgehaald word en bellen dan de shuttlebus. Als we buiten staan staan er meer mensen te wachten die ook allemaal gebeld hebben. We passen er dus niet allemaal in. Gelukkig kunnen wij wel mee. De auto word dan in Aalsmeer voorgereden en ik ga rijden. Wat is dat weer wennen zeg! Lijkt wel of ik op de grond zit! Het rijden valt niet mee door de vermoeidheid. Het is inmiddels half 5 als we thuis zijn. Wel fijn dat we nu nog maar een paar uurtjes op hoeven te blijven. Als we vroeg landen krijg je s'middags altijd zo'n dip. Gereden kilometers vandaag: USA: 140 km, NL: 100 km, totaal: 2280 km Achtbanen vandaag: 0, totaal 336. Het weer vandaag: USA: 26 graden en zon, NL: 18 graden, bah! Ik maak deze keer geen nabeschouwing maar het was allemaal natuurlijk weer top! Volgend jaar word het denk ik een paar weken relaxen in Florida! Bedankt voor het lezen!

1. Bedankt voor je leuke verslag. Jullie hebben weer een superleuke vakantie gehad en ontzettend veel gedaan. Zo leuk om te zien dat de kinderen alles prachtig vinden. Ik zag voor ons veel bekende plaatsen voorbijkomen. Door onze eigen vakantie niet vaker kunnen reageren maar alles nu bijgelezen. Tot een volgende keer.